DOĞU EKSPRESİ GEZİ NOTLARIM

by - Mart 04, 2018

Belki bir çocukluk hayali, belki de son zamanlarda ki popüleritesine hayran kalıp hepimizin onunla yolculuk yapma hayali olduğu bir tren. Filmlere, kitaplara, daha nice seyahat yazarına ilham veren bir tren. Evet sevgili okurlarım hepinizin de şu an düşündüğü gibi Gezi Notlarım’ın bu hafta ki konuğu “Doğu Ekspresi.” Hayranlık veren bu yolculuğa çıkmak için sabırsızlanıyoruz. Ancak yolculuğumuza başlamadan evvel hepiniz de merak edeceği noktalara değinmek isterim.

Güzergah Ve Saatler
Doğu Ekspresi’nin güzergahını merak edenler için; Tren, Ankara-Kırıkkale-Kayseri-Sivas-Erzincan-Erzurum-Kars istikametinde ilerlemektedir.
Her gün Ankara’dan 17:58’de Kars’tan ise 08:10’da kalkıyor. Yolculuk süresi 24 saat sürmektedir.

Vagon Çeşitleri
Pulman: Normal koltuklu bir vagon. Vagonda ki her sırada 2 çiftli 1 tekli koltuklar bulunuyor.
Yataklı: Oda şeklinde bir vagon. 2 kişilik. ; içinde buzdolabı, masası ve lavabosu bulunuyor.
Örtülü Kuşetli: 4 kişilik bir oda halinde. Koltukları isterseniz yatak oluyor. Temiz nevresim veriliyor ve yatagınızı kendiniz yapıyorsunuz.
Yemekli: Trenin restaurantı

TSK mensuplarına %20
Milli Eğitim Bakanlığı onaylı tüm resmi-özel okullarda çalışan öğretmenlere %20
13-26 yaş arasındaki kişilere %20
Şeklinde indirimler uygulanmaktadır. Biletlerinizi buradan alabilirsiniz.
Hepimizin aklına takılabilecek ince ayrıntıları çözdüğümüze göre yolculuğumuz çıkabiliriz.

Kars için biletleri herkesin bildiği gibi 1 ay önceden TCDD resmi internet sitesinden aldık. Biletlerimiz kuşetli vagondaydı ve fiyatı 51 TL. Ankara’daki hızlı tren garıyla normal hızlı tren garı arasında bir geçit var aynı yerdeler fakat normal hızlı tren garı bakımda olduğu için otobüslerle bir sonraki tren istasyonuna otobüslerle 1.5 saatte gittik ve oradan trene bindik. Kuşetli odamızda ranza şeklinde açılınca 4 tane olacak şekilde yatak,priz,oda sıcaklığını ayarlayacağımız termostat vardı. Vagon yetkilisinden temiz çarşaf ve yorganlarımızı da aldık.  Trende yemekli vagon olduğunu biliyorduk ama biz kendi yiyeceğimizi, suyumuzu Ankara’dan alıp trene bindik.trendeki tuvaletler gayet temizdi.
 Yolculuğun en güzel saatlerini sabah 6-7 gibi Fırat Nehri’nin oluşturduğu manzarayı gördüğümüz zaman yaşadık.. Tabii Erzurum’a gelmeden önce cağ kebapçıyı arayıp gara sipariş vermeyi unutmadık. Bu lezzetin göbeğinden geçip bu fırsat kaçırılmazdı elbette.
Kars
 Kars garına indiğimizde kalacağımız yer olan öğretmenevine giden servise bindik. Eşyalarımızı bıraktıktan sonra yemek için dışarı çıktık ve namını duyduğumuz hanımeli ev yemekleri restaurantına gittik. Restaurantta evelik çorbası, hangel yedik. Şansımıza o gün Kars’ın ünlü 2 aşığının atışmasına denk geldik. Aşıklara ismini ve memleketini söylemen yeterliydi hemen sana bir mani oluşturup söylüyorlardı ve çok eğlendik.
Çıldır Gölü
Diğer sabah belediyenin yine ücretsiz servisiyle çıldır gölüne gittik. Çıldır her sene tamamen donarmış ama havaların güzel gitmesinden dolayı buz kalınlığı çok kalın değildi üzerindeyken buzun çatlama seslerini duyabiliyorduk. Fakat mükemmel bir manzarası vardı ve düşme tehlikesini yaşamaya değerdi. Çıldır gölüne kars belediyesinin yaptırmış olduğu tesiste çıldırın meşhur sarı balığını yedik ve bir alabalığa göre çok lezzetliydi.
 Çıldırdan dönüşte şöforün bir taksici arkadaşını ayarlayıp Ani Harabelerine gitmeye karar verdik. 200 TL’ye 7 kişi bir taksideAni Harabelerine yol aldık ve yolculuk yine 1.5 saati buldu fakat oraya vardığımızda gezecek alan çok geniş ve harabelerin kapanmasına 1 saat vardı ve acele etmemiz gerekiyordu. Neredeyse koşarak her yapıyı görmeye çalıştık. Alandan tam karşıya baktınığızda Ermenistan sınır çitlerini görebiliyorduk ve iki ülkenin arpaçayla birbirinden ayrılması çok güzel bir manzaraya sahipti. Kars merkeze geri döndüğümüzde PaschaKafe denilen gençlerin takıldığı restaurant/kafe tarzı bir mekana gittik ve Kars kazını orada denedik. Daha önce horoz,keklik gibi hayvanların etini denemiş biri olarak söylüyorum ki Kars kazı’nın eti onlardan daha yumuşak ve lezzetli bir etti. 7 kişi bir kazla doymadık ama aç da kalmadık. Doğu Eksperiyle geldiğimizi öğrenen kafe sahibi bize ikram olarak kafenin özel tatlısı duduş tatlısını ikram etti. Bu lezzeti galiba uzun bir süre unutamayacağım.
Ani Kalesi
 Diğer sabah arkadaşlarımızdan bazıları geri döneceği için gece 12 de olsa Kars kalesine çıktık. O surlarda güvenle gezmek hepimizi çok etkiledi. Diğer sabah biz 3 arkadaş Sarıkamış kayak merkezine gitmeye karar verdik ve Sarıkamış ilçesine giden otobüse 8 TL’ye bindik anayolda indik yaklaşık 15 dk yürüyüp tesislere ulaştık. Kayak merkezi kalabalık değildi ancak uçak saatimiz yaklaştığı için sadece teleferikle zirveye çıkıp oradaki kafede manzaraya karşı sahlep içtik ve geri indik. Merkeze dönmek için anayolda otobüs bekledik fakat bir türlü gelmedi. Biz de bir otelin servisine otostop çektik servis bizi havaalanına götürdü. Uçağa bindiğimizde bu yolculuktaki her şeyin bu kadar yolunda gitmesine çok şaşkındık.
 Bu güzel gezide Kars halkının ne kadar yardımsever ve alçakgönüllü olduğunu gördük ve bu gezi bize her bulduğumuz fırsatta başka yerleri gezmemizi hatırlatan bir anı oldu. Doğu Ekspresi ile mutlaka bir yolculuğa çıkın ve Anadolu’nun bizlere armağan ettiği eşsiz doğayı izlemenin keyfini çıkarın. İlk başlarda bu yolculuk sizleri süresinden  dolayı korkutabilir. Ancak trene girdiğiniz andan itibaren hele ki bir arkadaş grubunuz da varsa yolculuk hiç bitmesin isteyeceksiniz. Şimdilik bizlerden bu kadar.
 Gezi Notlarım’ın bir başka bölümünde görüşmek dileğiyle,küçük seyahatlerimiz de bizlere eşlik etmek isterseniz yine bekleriz.  Sağlıcakla kalın…

BU YAZILARI DA OKUYABİLİRSİNİZ

20 yorum

1. Fotoğraflarda, insanın ruhunu okşayan naif bir güzellik var. Yazınızı zevkle okudum.
    Selametle..

Yanıtlar
    1. Zevkle okuduysaniz ne mutlu bize. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim selametle😊

Sil
  2. Muhteşemdi. Okurken ve güzelim fotoğraflara bakarken soluk alıp verişim hızlandı desem yalan söylemiş olmam. Doğu Ekspresi benim de hayalimde. Umarım en kısa sürede bu deneyimi bende yaşarım ^^

Sevgilerle ^^

Yanıtlar
    1. İnşallah en kisa zamanda bu hayalinizi sizde gerçekleştirebilirsiniz😊 Yazımızı beğenmenize çok sevindim. Güzel düşünceleriniz için teşekkür ederim 😊 Sevgiler...

Sil
  3. Bu yıl sık duydum Doğu Ekspresi ile seyahati, heveslendim ve merak ettim. Nasip olurda gidersem yazınız rehber niteliğinde olmuş, zevkle okudum. Doğu Ekspresi ile bir defa yolculuk yaptım, sıcak bir yaz günü Erzincan'a kadar. Açıkçası sıcaktan ve ilk defa bu kadar uzun tren yolculuğu yapmaktan ötürü çok yorulmuştum. Ama yataklı vagon, pencereden akıp giden manzaranın güzelliği unutulmaz. Bu yolculuk kafa arkadaşlar ya da aileyle vazgeçilmez hale gelebiliyor, müdavimleri var biliyorum. Zahmetine aldırmayıp ya kuşetli ya yataklı olmadı pulman ama illa ki trenle diyenler çok.
    Duduş tatlısını merak ettim, nasıl bir tatlı?
    Sayfanız çok güzel olmuş, güle güle yazın:)

Yanıtlar
    1. O kadar güzel şeyler yazmışsınız ki herbiri için ayrı ayrı teşekkür ederim 😊 Duduş tatlısı, belki bilirsiniz magnolia tatlisina benzeyen hatta ondan çok daha lezzetli bir tatlı. Gerçekten mukemmel bir tatli, yolunuz düşerse deneyin. 😊 Sayfamı beğenmenize de ayrıca çok sevindim. Herzaman sizi de beklerim😊

Sil
  4. Mutlaka gerçekleştirmek istediğim bir gezi bu... Toplam her şey dahil ne kadar ödediniz bu geziye ve kaç gün sürdü? Elinize sağlık.. :)

Yanıtlar
    1. Özelikle kış aylarında ve ilkbahar aylarında görmenizi tavsiye ederim. O aylarda yapılan yolculuk daha bir keyif verici olacağını düşünüyorum. Toplam hersey dahil 350 TL gibi bir fiyat tuttu. Tren parası, dönüş için uçak parası bir gecelik Kars konaklamamız yeme içme hersey dahil bu fiyata. Bu arada tren yolculuğu 24 saat civarı sürüyor. Güzel yorumunuz için de çok teşekkür ederim 😊

2. Harika.. Gittiğimde yazdıklarınızı not ederek gezeceğim :) Sevgiler,

3. Bir faydamız olduysa ne mutlu bize😊 Sevgiler...

5. Çok güzel bir yazı ve gezi olmuş ellerinize ayaklarınıza sağlık. ^^ şu aralar popüleritesinin artmış olması bence pek bir şey ifade etmiyor beceremeyenler yarı yoldan dönüyorlar. :D benim gözüm daha uzun tren yolculuklarında ^^
    Sizi takibe aldım. Bana da beklerim. :)

Yanıtlar
    1. KimileriNin bu yolculuğa tek çıkma gibi bir büyük hata yaptığınıda görüyorum. İşte o zaman 24 saatlik bu yolculuğu tamamlamaları neredeyse imkansız oluyör. Bir arkadaş grubu ile bu yolculuğa çıkmak başka bir keyif verecektir. Umarım hayalinizdeki yolculuklara en kisa zamanda çıkarsınız. Yorumunuz için teşekkür ederim 😊

Sil
  6. Çok güzeldi ya, keşke ben de gidebilsem dedim :)

Yanıtlar
    1. Yaziyi beğenmenize çok sevindim. Aslında bir anlık cesaretimizi topadigimz anda hiçbir şey imkansız değil 😊 Umarım en kisa zamanda sizde bu yolcuğun keyfini çıkarırsiniz😊

Sil
  7. Gezi yazılarını okumayı ayrı seviyorum,buraya sık sık geleceğim artık.
    Kars,Ani harabeleri,çok güzel bir gezi gerçekten,umarım bir gün ben de gidebilirim.
    Sevgiler ^^

Yanıtlar
    1. Yazılarımı beğenmenize çok sevindim😊 Yorumunuz için çok teşekkür ederim . Kars resmen tarih kokan bir şehir. Bizlere de buralarin güzelliklerini görmek düşüyor. Umarım en kisa zamanda fırsatini bulup gezebilirsiniz😊 Sevgiler...

8. Büyük Blog Etkinliğinden geldim . ben de beklerim :) www.sansbocegi.com
    bu arada yazı ile sayenizde ben de gezmiş gibi oldum :)

1. Yorumunuz için teşekkür ederim 😊

Sil
  9. Doğu Ekspresi'ni denemek isteyenler içn harika bir rehber olmuş. Çok güzel yazmışsınız. İmrenerek okudum. Gezmek çok güzel ya :)

Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim 😊 Umarım en kisa zamanda bu geziyi siz de tecrübelersiniz.😊

Sil

Tozlu Ayna Copyright ©. Blogger tarafından desteklenmektedir.